3CX VOIP Telefooncentrale

Iedereen heeft weleens van VOIP gehoord (Voice-Over-IP). Sommige gebruiken reeds maanden- of jarenlang reeds een VOIP oplossing voor privé of zakelijk gebruik. Maar haalt u wel het maximale uit uw VOIP mogelijkheden? Aspage Automatisering kan u hierbij adviseren en kennis laten maken met een digitale VOIP telefooncentrale (PBX) van 3CX!

Aspage Automatisering - 3CX Software Based PBX

 

 

 

Mogelijkheden
Indien u meer dan 1 telefoon binnen het bedrijf gebruikt, kan het al interessant zijn om een VOIP-centrale te gaan gebruiken. Uiteraard beschikt de PBX over de standaard mogelijkheden als doorverbinden, wachtstanden en dergelijken, maar wilt u uw bedrijf net dat beetje extra geven, dan is deze oplossing ideaal en zeer betaalbaar!

De 3CX PBX geeft u bijvoorbeeld de mogelijkheid om overal ter wereld, rechtstreeks in te kunnen loggen op uw telefooncentrale. Dit kan zijn via een losse handset op uw bureau op een andere vestiging, maar dat kan ook een app op uw mobiele telefoon zijn! U bent niet meer verplicht om ‘op de zaak’ te zijn om uw vaste nummer aan te nemen! Zelfs medewerkers in het buitenland kunnen het telefoonnummer gebruiken, mits er een internet verbinding aanwezig is. Ook voor uitgaande gesprekken! Dus uw vertegenwoordiger in het buitenland, kan toch gebruik maken van de lokale tarieven van Nederland om hier te bellen naar een lokaal bedrijf. Of natuurlijk gewoon intern een gesprek aan te gaan met een collega.

Tevens beschikt de PBX over een ‘digitale receptioniste’. Denk hierbij aan: “Druk op 1 voor afdeling verkoop, druk op 2 voor afdeling administratie en druk op 3 voor de helpdesk. Blijf aan de lijn voor algemene vragen”. Op deze manier krijgt uw bedrijf gelijk een hele andere ‘feel’ naar de buitenwereld toe!

Aspage Automatisering - Call Centre Module 3CX PBX

Daarnaast bestaan er ‘wachtrijen’ binnen de PBX. Dat wil zeggen, dat er meerdere mensen ‘aangemeld’ kunnen zijn voor bijvoorbeeld ‘afdeling verkoop’. Een binnenkomende beller wordt in de wachtrij opgenomen en zodra er een verkoop medewerker vrij is, gaat zijn of haar telefoon netjes rinkelen. In de tussentijd hoort de beller een door u ingesproken bericht of de door u ingegeven wachtmuziek. Tevens zijn hier bedrijfsgerelateerde berichten mogelijk, zoals nieuwe aanbiedingen of algemene storingsmeldingen.

De voicemail van uw provider werkt op zich ook prima, maar zou het niet veel prettiger zijn als u de voicemail direct in uw mailbox ontvangt? De PBX is hier reeds op voorbereid! Uw klanten of contacten kunnen een bericht voor de juiste persoon achterlaten of een algemeen bericht achterlaten voor een gehele afdeling. Het voicemail bericht wordt digitaal opgeslagen en indien gewenst, netjes doorgemaild naar de juiste persoon. Geen ‘terugbelacties’ meer nodig om enkel uw voicemail te beluisteren!

Als laatste belangrijke punt, is het uitgebreide rapport systeem van de PBX. U heeft altijd tot in de puntjes details bij de hand van het aantal ontvangen en gekozen gesprekken. U kunt filteren per werkplek, per telefoontoestel, per inkomend nummer of uitgaand nummer. Deze rapporten zijn ook te exporteren naar Excel, PDF en vele andere bestandsformaten, voor verdere verwerking in uw administratie of overzichten. Tevens zijn er extra mogelijkheden om bedrijfsspecifieke rapporten te maken, zodat u nog dieper op uw telefoongedrag kunt ingaan!

Aspage Automatisering - 3CX Management ConsoleKostenbesparing
De voordelen van een VOIP oplossing zijn vaak kostenbesparing en flexibiliteit. De flexibiliteit van de PBX is hierboven al uitgelegd, maar ook kostenbesparing behoort tot de mogelijkheden. Standaard heeft u waarschijnlijk al een Nederlands lokaal nummer, maar zodra u veel naar het buitenland belt, kunnen de kosten behoorlijk oplopen. Op internet zijn er diverse VOIP aanbieders, waar u niet alleen een lokaal Nederlands nummer kunt aanvragen, maar (indien gewenst) ook een lokaal buitenlands nummer! De PBX kan zo worden ingesteld, dat zodra er een bepaald type nummer gebeld wordt, u direct gebruik maakt van het lokale nummer in het buitenland. En u belt dan tegen lokale kosten! Uiteraard kunt u ook gesprekken ontvangen op dit lokale nummer en u kunt hierdoor in de PBX ook weer aangeven, welk toestel moet overgaan, als er gebeld wordt op deze ‘buitenlandse’ of ‘extra’ lijn. Wederom een vorm van flexibiliteit, maar zeker ook een enorme kostenbesparing. Voor uw, maar ook voor uw klanten!

 

Aspage Automatisering - Official Partner 3CX

Meer informatie?
Bovenstaande voorbeelden zijn slechts een kleine greep uit de mogelijkheden van deze PBX. Bent u enthousiast geworden en wilt u een demo van het product? Neem contact op met ons en wij komen vrijblijvend bij u langs om één en ander te laten zien aan u! Wij zijn overtuigd en weten zeker dat ook u overtuigd zult raken van deze software! Misschien heeft u zelf al ideeën hoe u dit product het beste kunt gebruiken en wij adviseren u graag in de mogelijkheden!

U heeft al een 3cx PBX centrale vanaf… € 0,00! Dit is dan weliswaar een uitgeklede versie, maar zeker wel met voldoende mogelijkheden!